Kohvik Boheem ja 600 krooni veini eest.

Polegi ammu siin muljetanud mõnest söögikohast või põnevast kulinaarsest paigast. Kuna idee kodulähedasest kohvikust, kuhu pühapäeva hommikuti kohvi ja praemune sööma minna, oli meile peaaegu et soovunelmaks siis Kalamajja kolides oli meil hea meel kohvik Boheemi lähedase asukoha üle. Paar korda seda külastanud, jäi kohvikust tore mulje, eriti just söögist. Võib-olla mitte just superkiirest teenindusest aga kuna me tavaliselt väga pirtsakad selles osas ei ole ja hindame kohti pigem ikka söögi kvaliteedi järgi, ei lasknud me sellest end heidutada. Kuid eileõhtune kogemus kahjuks oli nii vilets, et ma lihtsalt ei saa vaiki olla. Ma niiväga tahtsin üdini positiivset vastukaja kirjutada, ausõna!

Kuna tulemas oli iganädalane teisipäevak ehk sõpradega veinitamine ja söömine, tekkis Katil mõte, et läheks istuks vahelduseks hoopis kuskil väljas ja PeZ pakkus välja Boheemi. Mõte tundus hea ning ma broneerisime meile laua.

Kuigi jõudsime kohale kokkulepitud ajaks, siis polnud laud reserveeritud ning oli hõivatud pealekauba. Teenindaja, ärgates oma kokteili tagant, vaatas märkmikusse ning avastas, et oi jah, oligi reserveering. Teatas seejärel meile, et inimesed, kes seal praegu istuvad, teevad väljas suitsu ning me oodaku ukse ees niikaua, kuni nad tulevad ning ta siis ütleb neile, et laud on tegelikult kinni. Huvitav. Aga olgu. Teised külastajad saabusid suitsetamast, kuulsid uudist ning lahkusid, visates meie suunas veel paar sapist märkust.

Istusime lauda, ootasime oma 15-20 minutit, vahepeal jõudsid saabuda sõbrad ning alles siis ilmutas teenindaja ennast koos menüüdega. Saime uuesti oodata umbes sama kaua kuni tellimusi kirja panema tuldi. Tellisime pudeli maja punast ja maja valget veini. Tüdruk ei kõssanudki, et neil pole konkreetset majaveini ning ammugi mitte seda, mis hinnaklassis veini ta meile kavatseb serveerida.

Söök oli hea, selline hubane nagu üks kohvikusöök olla saab. Minu kanapasta oli mahlane ja maitsev, kuigi portsjon oli veidi väikesevõitu aga muidu oli kõigil kõik hästi.

Teenindaja kogu õhtu vältel meie vastu erilist huvi üles ei näidanud, jooke pidime ise leti äärest juurde tellimas käima, kuigi tean, et seal käib asi tegelikult vastupidi. Aga hea küll, ka selle võib andeks anda.

Suurepärane üllatus tabas meid lõpus, kui toodi lauda arved. Nimelt täpsustamata oma veinimarki, oli ta meie eest ise valiku teinud ning toonud meile maja vaat, et kõige kallimad veinid. Olime muidugi osaliselt ka ise süüdi, küsimata, mis väidetav kohviku majavein maksab, kuid leian, et on elementaarne teenindajast külastajat sellest teavitada. Või vähemalt pole ma kokku puutunud siimaani ühtegi sellise teenindajavõi asutusega, kus seda tehtud pole. Seega eeldasime rumalalt, et majavein on üks soodsamatest valikus – kuid mitte Boheemis! Selle peale kõigepealt vihastasin, täna olen lihtsalt veidi solvunud.
Ilmselt ei ole seal kõik teenindajad nii ükskõiksed, kui see kes meile eile sattus, kuid kahju on ikkagi.

Ma kindlasti lähen külastan Boheemi edaspidigi, kuna söögid on seal maitvad ning soodsad, koht on kodu lähedal ning üldine atmosfäär nauditav, kuid teenindus, kahju küll, tahab kõvasti lihvimist.

P.S. Kolm päeva hiljem ehk sain oma väga suureks üllatuseks täna vabandava sms-i kohvik Boheemi nimel, kus selgitati neiu eksimust veini kassast läbi löömisel ning kutsuti mind tagasi ülejäänud rahale järgi.

You may also like...

14 Responses

  1. Liina says:

    Ma riskin nüüd ilmselt enda pea kohale tuliste süte kogumisega :-), aga püüan asja teiselt poolt vaadata. Loomulikult on see andestamatu käitumine, klientidele teab mida pähe määrida, teavitamata neid ei veinist enesest ega ka selle maksumusest. Teisalt jällegi – kui klient tellib majaveini, tundmata huvi, mis see üldse olla võiks, siis ilmselt tekkiski tollel naglal kiusatus teie pealt natuke kassat teha. Küllap selles pisikeses kohaski veine ikka enam kui paar erinevat, seega nii huupi oma toidu juures ükskõik mida võttes tõi ta ehk oma äranägemise järgi just teie toitudega sobivad veinid? Mis veinid need siis olid ja kas sobisid toitudega?
    Ma saan aru, et vaevalt Boheemist sommeljeed oodata maksaks, aga ehk äkki arvas ta su seltskonna huvitust käitumisest just, et vajate tema poolset soovitust või valimist? Sest hinnatundlikud kliendid annavad üldjuhul ikka selgelt märku oma ootustest.
    Ära saa valesti aru, ma ei taha kuidagi teda õigustada ega sind materdada, lihtsalt ma kannan ise ka tihtipeale ettekandjapõlle ja püüdsin asja mõlemapoolselt vaadata :-)
    Veel kord, nii või naa oli tema tegutsemine teie seltskonna suhtes hoolimatu, ses suhtes on sul õigus.

  2. Lawashing Machine says:

    Kanapasta oli tõesti hea ja oli tõesti natuke väike.

    Jarmo.

  3. Kärt says:

    Liina, kindlasti oleksime pidanud huvi tundma ise rohkem, mis vein ja mis hinnaga, nagu ma ka juba kirjutasin aga juba see, et teenindaja otsustab meie pealt naglalt kassat teha, on nõmedus ja kõige enam närvi ajabki. Mis ilmselt selle keissi puhul oligi, sest usu mind, see konkreetne neiu veini vaevalt tellitud söökide järgi valis. Ma ausõna ei usu, et ta tõi meile need veinid just toitude pärast. You had to be there, et sellest aru saada. Olen ju Tigus söömas käinud ja tean :)

  4. Kärt says:

    Mis ma veel tahtsin öelda, et iga endast lugupidava toitlustusasutuse mõte peaks olema ikkagi külastajat hoida, et ta tagasi tuleks kordi ja kordi ja võtaks sõbrad ka kaasa, mitte see, et saaks üks kord kassat teha või üle lasta.

  5. Anna-Liisa says:

    Rasked ajad sunnivad äärmuslikke meetmeid kasutusele võtma ;)

  6. Liina says:

    No jumala eest, kindlasti tahaks teinekord ise kliendile selle just sobiva veinipudeli lauale laksatada, et ta siis õige veiniga ka südamest hästi valmistatud toitu enam nautida saaks. Aga see on ikka teenindaja ja kliendi vahelise arupidamise tulemus.
    Ma ei oskagi kohe arvata, mis värk teil seal siis oli – tips tegi teile tõesti külma või oli lihtsalt otu?
    Aga sinu jutu peale tekkis mul huvi seal Boheemis ära käia :-)

  7. Kärt says:

    Mine käi muidugi, ega muu üle seal kurta pole midagi, see selline mõnus koht istumiseks ja söömiseks tegelikult. Ja võib-olla satub sulle teine teenindaja, seal on toredaid ka :)

  8. Kai-Epp says:

    Nii vihjates veidi..
    Boheemi lähedal on veel üks omamoodi mõnus koht, mis on saanud minu lemmikuks – restoran Travel. Asub Balti jaama teisel korrusel, on sealse hotelli restoran. HInnad normaalsed, portsud normaalsed, teenindus on hea. Ja söögid on vähemalt minu meelest väga mõnusad, mina pole pidanud kordagi pettuma.
    Eriti tasub minna sealsesse kaminasaali, mis on küllnurga taha ära peidetud, kuid väga mõnusa õhkkonnaga.

  9. O. says:

    Lingi Boheemile ka see jutt või kirjuta neile, vaevalt et omanike arust on tark teha “korra kassat” :)

  10. Anonymous says:

    Kas vein oli hea? kui jah, siis milles küsimus?

  11. Kärt says:

    Küsimus? Küsimus oli teenindaja suhtumises, vot milles.

  12. lizzy says:

    kohvik on boheem st kedagi ei kotigi , kui sa sinna peenutsema tuled. See koht ikka vabameelsetele, kes ei hooli.

  13. Anonymous says:

    No issand inimesed, see on säästukohvik ja 40 krooni eest suuremat sööki peaks olema häbi nõuda. Kes tahab kiiret teenindust, mingu Mäkki või ärgu mingu kohvikusse tipptunnil, kui k6ik lauad täis ja ootama peab.

  14. Kärt says:

    Issand, issand, kohvikus olid pooled lauad tühjad, tegemist oli keset nädalat vaikse õhtuse ajaga, mitte tipptunniga. Ja ma ei saaks öelda üldse, et see säästukohvik on, mida iganes see ka tähendama peaks.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com